نکاتی که در ساخت روف گاردن (بام سبز) باید به آنها توجه کنیم

در این مقاله قصد داریم در مورد روف گاردن و نحوه ساخت آن و نکاتی که باید در هنگام طراحی و اجراء به آنها توجه کنیم توضیح دهیم. البته اشاره‌ای هم به اصطلاح بام سبز خواهیم داشت تا تفاوت آن دو را بیشتر درک کنید. روف گاردن چیست؟ به زبان ساده، باغی است که در پشت بام یک ساختمان یا هر سازه دیگری ساخته و پرورش داده می‌شود. باغبانی روی پشت بام معمولاً در مناطقی اتفاق می‌افتد که فضای کافی برای ایجاد فضای سبز در جلوی منزل وجود ندارد. به طور کلی باغبانی پشت بام را می‌توان به دو روش مختلف طبقه بندی کرد:
ادامه مطلب

لایه های روف گاردن (بام سبز)

لایه های مخصوصی که برای روف گاردن تولید شده اند با توجه به مسائل فنی مطرح در بام و همچنین رفع نیازهای گیاهان برای رشد بهتر و شادابی بیشتر طراحی شده اند. در این مقاله به معرفی این لایه ها و عملکرد آنها و مشکلاتی که ممکن است در نتیجه اجراء غلط روف گاردن به وجود آید میپردازیم.
ادامه مطلب

محاسن و معایب روف گاردن(بام سبز)

در این مقاله به بررسی محاسن و معایب روف گاردن پرداختیم محاسن روف گاردن: ۱-استفاده از فضای بلااستفاده و مرغوب پشت بام ۲-افزایش طول عمر بام از لحاظ عایق رطوبتی ۳-بهبود عملکرد بام از لحاظ عایق صوتی و حرارتی ۴-ایجاد ارزش افزوده در پروژه و مرغوب شدن ساختمان با احداث روف گاردن(بام سبز) ۵-گسترش فضای سبز در فضای شهری به صورت باغ های عمودی(روف گاردن) ۶-کمک به کاهش آلودگی هوا ۷-کنترل دمای شهری ۸-زیباسازی منظر شهری معایب روف گاردن: ۱-هزینه روف گاردن ۲-نگهداری روف گاردن ۳-تحمیل بار مضاعف بر سازه
ادامه مطلب

روف گاردن (بام سبز) چیست؟

در این مقاله به تعریف انواع سیستمهای روف گاردن و بام سبز میپردازیم و به توضیح انواع روف گاردن یا باغ بام از جمله روف گاردن های متمرکز(Intensive roofgarden) , روف گاردن های غیر متمرکز (Extensive roofgarden) یا بام سبز یا گرین روف خواهیم پرداخت و توضیحاتی راجع به روف گاردن های مدولار (فلاورباکسی) خواهیم داد.
ادامه مطلب